Voordelen van een Nederlands CRM systeem voor fotografen
Als je overweegt een CRM systeem voor jouw fotografie-onderneming te gebruiken, is naast de diverse mogelijkheden ook de taal van het systeem iets wat je niet moet onderschatten. Een Nederlands CRM kan vele voordelen met zich meebrengen.
Een CRM kan namelijk uit zichzelf al behoorlijk complex zijn. Er zijn gewoonweg functionaliteiten van een systeem die je niet zomaar met een duidelijke/mooi design kunt uitleggen. Hiervoor moet je het in tekst uit gaan leggen.
Een CRM systeem gebruiken in de taal waarin je comfortabel mee bent is erg belangrijk. Als gebruiker moet je goed en soepel doorheen kunnen navigeren. Hiermee kan je sneller en efficiënter te werk gaan!
Beter te begrijpen, makkelijker in gebruik
Voor complexe functionaliteiten zoals de workflow of de klantgalerij in Studio Management kan je goed en snel begrijpen en gebruiken als dit in het Nederlands is opgezet. De voordelen van een Nederlandstalige systeem hoef uiteraard niet alleen voor jou als gebruiker te gelden, maar ook voor je klanten. Het voelt toch net niet helemaal oké als je vanaf de kennismaking tot boeking fase al je communicaties in het Nederlands heb gedaan en dan bij het leveren van de galerij of bepaalde automatische email in het Engels eruit gaat. En als je een beetje pech hebt dan heb je een Nederlandse tekst er in gezet, maar een knopje kan je niet aanpassen en dat blijft dan in het Engels.
In Studio Management geven wij je bijvoorbeeld de mogelijkheid om een persoonlijke klantportaal voor je klanten aan te zetten. Het portaal is dan ook volledig in het Nederlands, waardoor het erg prettig voor je klanten werkt!
Niet alleen de taal
Er zijn nog een aantal aspecten als je een niet-Nederlands CRM systemen gebruikt en dat is het financiële gedeelte. Buiten Nederland(en België) zijn er andere standaarden. Zelfs tussen NL en BE kan er al verschil in zitten. Zo kan het lastig zijn om je btw-overzicht te bereken of je facturen zijn niet conform de Nederlandse opmaak.
Ook kunnen er verschillen komen doordat de culturen verschillen. De Nederlandse cultuur kwa sales en marketing is toch wel anders dan bijvoorbeeld de Amerikaanse. Dat kan je ook meteen merken als je door bepaalde software navigeert. Dit kan uiteindelijk ook (negatief)door vertalen richting je klanten die inloggen in je galerij of het portaal.
Doordat Studio Management in Nederland is ontwikkeld hebben wij ook kwa infrastructuur alles in Europa gehouden. Hiermee werkt alles in Studio Management snel 💨
Alle data worden in de EU bewaard en wij nemen ook de privacy-regels van Europa heel erg serieus!
Wij krijgen regelmatig van onze gebruikers te horen dat hun klanten het portaal gebruiksvriendelijk vinden en dat ze alles goed en duidelijk kunnen vinden en navigeren. Dit heeft naast het duidelijke ontwerp ook sterk te maken met het feit dat alle navigatie-items in het Nederlands zijn!
Nederlands support
En niet te vergeten dat de support in het Nederlands is mocht je ergens niet uitkomen! Een ander voordeel is dat wij op dezelfde tijdzone zitten en snel kunnen reageren 😊
Benieuwd of het ook echt zogoed werkt? Ontdek Studio Management met een gratis 30 dagen proef!