Klantbeheer voor fotografen
Bij je klantcontacten kan je heel makkelijk al je gegevens neerzetten van alle klanten.
Ze komen binnen als “lead”, dat is een andere benaming voor een mogelijke klant. Zoals je al gemerkt hebt komen jouw leads binnen op verschillende manieren. Een belletje, een DM op Instagram of Facebook of via je contactformulier op je website. Hoe makkelijk is het om vanuit al deze kanalen één verzamel plek te hebben waar al je al je leads/ potentiële klanten georganiseerd hebt?
Je voert de nieuwe klant in en je kan gelijk via je eigen mail templates de juiste informatie naar ze versturen met boekingsformulier. Indien de lead echt het boekingsformulier terug stuurt is het een klant geworden en zet je in het systeem de lead om naar klant.
Daarnaast kan je ook heel makkelijk categorieën maken in je klanten. Zo is het in 1 tabje duidelijk wie modellen zijn, wie leads zijn en wie betalende klanten zijn.
Elke klant hang je in een kanban workflow. Dat is een overzichtelijk mappen systeem waardoor je gelijk kan zien, hoeveel klanten je bijvoorbeeld nog moet bewerken.
Dit hele systeem is ervoor gebouwd zodat jij duidelijk overzicht hebt en makkelijk iets kan terug vinden. Tijdens je persoonlijke of online bestelafspraak vul je gelijk de juiste gegevens in. Hierdoor zie je mooi welke digitale producten ze kopen, welk nummer op canvas gedrukt moest worden of kleurkeuze van het album. Het is ook super handig met het versturen van je producten. Door dit systeem heb je gelijk de juiste verzendgegevens van de klant bij de hand. Zo kan je snel je photoblock, album of canvas versturen.
Bekijk alle mogelijkheden van Studio Management voor jouw onderneming.