Beter en sneller je klanten bedienen door gebruik van CRM systeem
Als je een goedlopend bedrijf hebt wil je dat alles gesmeerd loopt en nergens achter de feiten aan loopt. Waar je aan moet denken is een goed CRM systeem die je kan helpen alle repetitieve taken voor je uit te voeren, zodat je meer kan focussen op wat je graag doet!
In deze blogpost geven wij tips in het gebruik van een CRM systeem, waardoor je jouw bedrijf soepeler kunt runnen en zo ook je klanten beter te bedienen.
Maak gebruik van workflow automatisering
Door een goede workflow te hebben zorgt je ervoor dat jouw bedrijf op automatische piloot kunt draaien. Automatiseer dan ook zoveel mogelijk de simpele taken vanuit je CRM. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van je informatie brochure aan je nieuwe klanten. Of een herinnering voor je onbetaalde facturen. Hierdoor hoef je minder na te denken over dit soort simpele taken.
E-mail templates om sneller je mailtjes te versturen
Een van de meest tijdrovende werk is misschien wel een email schrijven. Je hebt het vast wel vaker meegemaakt dat je een email aan het schrijven bent en je toch veel te lang mee bezig bent. Taalfoutjes uithalen zinsopbouw veranderen etc… Bij Studio Management is het mogelijk om vooraf een e-mailtemplate te schrijven die je met een klik direct kunt gebruiken en versturen. Je kan deze e-mailtemplates ook voorzien van tokens. De token zijn teksten dat zichzelf veranderen op basis van desbetreffende contact waarnaar je mailt. %FIRST_NAME% (token) wordt bijvoorbeeld Brenda.
Klanten labelen of categories geven, zodat je ze beter kunt vinden
In vrijwel alle CRM systemen is het mogelijk om je contacten/klanten te organiseren. Dit kan je doen doormiddel van labelen/taggen of categories toekennen aan je contacten. Je kan bijvoorbeeld al je newbornfotografie klanten deze categorie geven. Het labelen kan je meer dan één keer toepassen aan een contact. Hiermee kan je bijvoorbeeld een klant labels geven zoals: lichte stijl, regio Rotterdam… Doordat je jouw klanten netjes labels of categories toekent kan je zo heel makkelijk vanuit je CRM deze criteria filteren!
Gebruik je CRM via je mobiele telefoon
Als je onderweg bent kan het zijn dat je niet je laptop of computer bij je kan hebben. Je mobiele telefoon heb je hoogstwaarschijnlijk altijd bij je! Het is dus een must voor een CRM systeem om ook via de kleine schermen makkelijk te gebruiken is.
Maak gebruik van het klantportaal
Een complete CRM zoals Studio Management heeft de mogelijk tot het klantportaal zodat je klanten centrale plek heeft om alle benodigde informatie over het opdracht op te zoeken. Van offerte, facturen, naw-gegevens tot aan hun galerij. Het scheelt je tijd als je klanten niet constant gaan mailen om te vragen waar ze bepaalde informatie/document kunnen vinden. Je geeft aan dat zij hun persoonlijke klantportaal heeft en bij iedere update kan je gewoon aangeven dat er informatie is bijgewerkt in het portaal. Hiervoor kan je dus ook weer de emailtemplates voor gebruiken in combinatie met de workflow/automatisering die je hebt opgezet!
Bovenstaande functionaliteiten zitten standaard ingebakken in Studio Management 🤩
Ben je benieuwd en wil je de Nederlandse CRM systeem 30 dagen uitproberen? Schrijf je hier in en ervaar de kracht van Studio Management.