Studio Management voor fotografen

Elke fotograaf heeft zijn eigen “systeem” van alles bijhouden. Overzicht te creëren in de chaos van jouw onderneming. Aanvragen komen binnen via instagram, facebook, een belletje, een mailtje of via je contactformulier.

Waarschijnlijk heb je nu voor jezelf in je notities een aantal standaard antwoord mailtjes al getikt en kopieer en plak je deze terug om wat tijd te besparen. Als je shoot is ingeboekt kan het zijn dat je de dag van te voren vergeet om nog even contact op te nemen door alle drukte.

Op de shootdag zelf zit je te wachten op je klant. Alles staat klaar, ready to take off. Misschien kunnen ze het niet vinden? Toch maar even bellen? Had ze nou het boekingsformulier ingevuld? Waar heb ik ook al weer haar nummer?

Na de shoot ga je lekker de shoot bewerken en sla je dat op in het klantenmapje. Je computer geeft weer aan dat je schrijf ruimte bija vol is (Nee he, alweer) Pffff al die bestanden! Het online kies moment komt eraan. Je stuurt via “we transfer” je foto’s in heel klein formaat of toch maar met heel groot je logo er door heen op zodat ze kunnen kiezen. Hmm… Het antwoord terug duurt best lang. Uiteindelijk moet je in het mapje de bestanden gaan selecteren.

Nog een betaalverzoek maken via je telefoon en eindelijk kan je via “Wetransfer” een mailtje gaan sturen met de bestanden.  Ze willen ook nog een album. Leuk! Je gaat naar je album designer, maakt je album, slaat op als PDF en stuurt dat weer op via “Wetransfer”. Na een paar dagen krijg je mail terug met pagina 5 naar pagina 7 , pagina 12 en 17 wisselen en en voor je het weet ben je weer paar dagen verder en heb je dat nog niet kunnen doen. Kortom. Het is lastig! Je maakt de aanpassingen, stuur ze weer naar hun en wacht weer op antwoord. Na goedkeuring kan je eindelijk gaan bestellen.

Dit kan zo jaren doorgaan. Dingen kwijt zijn, hebben ze nou al betaald? Welke kleur album hadden ze ook al weer besteld?

Mogelijk werk je al met een online bestelsysteem. Super handig. Maar wat helemaal handig zou zijn is een studio management systeem die dit allemaal tegelijk kan. Weg met al die losse abonnementen bij verschillende digitale diensten. Gewoon overzichtelijk achter 1 login. Alles wat je nodig hebt als fotograaf:

De combinatie van een klantensysteem & mail & online verkoop & facturatie systeem. De ideale combi!

Wat kan Studio Management allemaal:

  • Klantbeheer (Gegevens, notities)
  • Facturatie (Facturen, offerte en periodieke betaling)
  • Agenda (Kan syncen met je mobiel)
  • To do’s
  • Mail (contactformulier website koppelen, leads capture)
  • Templates maken voor emails
  • Contract met elektronische handtekening
  • Formulieren maken (Reviews, evaluatie en bestelformulieren)
  • Uploaden van je JPG bestanden in de gallery van de klant na het bewerken van je shoot.
  • Slideshow maken
  • Watermerk toevoegen
  • Online bestelsysteem met keuzemogelijkheden voor digitale bestanden kiezen voor je klant met persoonlijke login (klantportaal)
  • Album designer
  • Mogelijkheid tot Betaallink met ideal
  • Download link voor je klant 

Studio management is de oplossing voor zoveel problemen. Het werkt super makkelijk & staat professioneel naar je klanten met een eigen klantportaal.

Kijk eens rond op de site en bedenk hoe dit systeem ook voor jou kan werken en jouw onderneming. Tel alle voordelen eens bij elkaar op.

Als je vragen hebt, we horen het graag 🙂
Hopelijk tot snel!

Groetjes,
Tam & Brenda

auteur avatar
Brenda Olie
Brenda is een newbornfotograaf die al sinds 2014 honderden fotografen in Nederland en België worshops newbornfotografie heeft gegeven.
Studio management

Eindelijk een CRM software systeem die je leven makkelijker maakt als fotograaf. Regel alles professioneel voor je klanten en hou alles overzichtelijk geordend. Snel en effectief.

Vertrouwd door honderden professionele fotografen 🤩

Lees meer

Ontvang blog updates met tips voor jouw fotografie onderneming in jouw inbox