Wat zijn de voordelen van een alles-in-één CRM-systeem?
Er zijn veel CRM systemen op de markt. Studio Management is een van de Nederlandse CRM systeem die vele functies kent. We gaan in deze blogpost uitleggen wat de voordelen zijn van een CRM dat compleet is uitgerust.
Een CRM heeft standaard altijd de mogelijkheid om jouw klanten/contacten op te kunnen slaan. Dit is vrijwel standaard voor elke CRM systemen. Tegenwoordig doen we steeds meer digitaal en heb je meer nodig dan alleen contacten beheer. Ongeacht in welke branche jouw onderneming zich bevindt is het belangrijk dat een CRM zich goed aanpast aan jouw situatie!
Studio Management, alles in één CRM systeem
Studio Management is een CRM dat ontwikkeld is met de gedachtengoed van een moderne software. Bij alle functionaliteiten is er grondig nagedacht hoe het opgezet gaat worden. Zo houden we rekening mee dat de onderdelen afzonderlijk van elkaar kan werken maar ook weer samen goed kunnen werken. Het is kwestie van data in en data uit richting verschillende modules.
Stel je eens voor dat je (als fotograaf) jouw CRM los gebruikt van een klantgalerij systeem. Deze werkwijze komt vrij vaak voor. Los van de kosten die met zich meebrengt van twee systemen kan het je ook wat tijd gaan kosten om constant te switchen tussen verschillende systemen. Het zal niet enorm veel tijdverlies zijn, maar het switchen van systemen kan je toch onbewust minder productief maken. Je kan het overzicht kwijtraken door constant te moeten switchen. En niet alleen tussen twee verschillende software… als je nog los een boekhoudsoftware er naast hebt is de kans op fouten groter. Je kopieert namelijk data van de ene software naar de ander. Een foutje is zo gemaakt.
Doordat Studio Management veel onderdelen onder één dak heeft maakt het je veel makkelijker om het overzicht te bewaren en weet je precies de gehele “flow” van desbetreffende klant of lead. Je hebt namelijk op één pagina alle benodigde informatie van deze persoon in handbereik. Zien of de factuur is betaald? Kijk gewoon naar de Financiën tabje… de factuur is betaald en je wilt de galerij leveren? Het tabje “Galleries” op dezelfde pagina kan je zien of deze al geupload is.
Makkelijker te automatiseren
Om dingen goed en soepel te automatiseren moeten alle benodigde informatie in één dezelfde systeem zitten. Doordat Studio Management veel kan maakt het ook veel makkelijker om onderdelen te automatiseren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de contact van kanban kolom te schuiven naar andere kolom nadat ze de factuur hebben betaald. Of een bepaalde to-do aan laten maken als de klant akkoord heeft gegeven op een offerte.
Stel je voor dat je meer dan één huis hebt waarin de keuken in huis 1 zit en de slaapkamer in huis 2. Dit is op dit moment hoe de software wereld in elkaar zit. Wij van Studio Management proberen het je juist zo makkelijk mogelijk te maken, zodat je goed kan focussen op het werk die je echt leuk vindt 😊
Wil je de kracht van Studio Management ervaren? Probeer 30 dagen kosteloos het systeem uit!