Meer Klanten en Minder Gedoe: Automatiseer Je Boekingen Online

Iedere ondernemer weet dat klanten van tegenwoordig van snel en makkelijk houden. Ze zijn digitaal ingesteld en willen alles direct zelf kunnen regelen.

Daarom zeg ik altijd tegen mijn studenten: je website is je “goud”. Het is de bron waar alles naar terugkomt. Als klanten geïnteresseerd zijn om bij jou te boeken, gaan ze meestal eerst op zoek naar meer informatie. Zorg er dus voor dat op je website een aantal dingen altijd makkelijk te vinden zijn:

  • Wat kunnen ze verwachten als ze bij jou boeken?
  • Zorg voor een prachtig portfolio, eventueel aangevuld met klantreviews.
  • Een goede ‘Over mij’ pagina mag natuurlijk niet ontbreken (zodat ze weten bij wie ze boeken 🙂
  • Waar je locatie is en wat de prijzen ongeveer zijn.

En dan gebeurt het volgende: ze willen dolgraag bij je boeken! 🙂 Maar hoe kunnen ze dat het beste doen?

Sommige klanten zullen eerst via je contactformulier een mail sturen of je gratis freebie downloaden (zoals in een email funnel waarin je jezelf introduceert). Deze klanten hebben mogelijk nog wat extra overtuiging nodig om zeker te weten dat JIJ de aangewezen persoon bent voor wat ze zoeken.

Maar er zijn ook klanten die je website zien (of een advertentie of post) en DIRECT METEEN willen boeken. Ik noem het de ‘NU-generatie’. Deze generatie is gewend alles zelf online te regelen, wil zelf de controle hebben over wanneer de afspraak plaatsvindt en gelijk afrekenen zodat alles direct goed geregeld is.

Deze klanten nemen nu de markt over. Het kan dus ook voor jou interessant zijn om een online boekingssysteem op je website te zetten. 🙂

Met zo’n systeem kun je zelf bepalen welke dagen en tijdsloten klanten kunnen inboeken. Onze klanten maken hier dagelijks dankbaar gebruik van. We hebben het systeem helemaal aangepast aan hun specifieke wensen.

Zo hebben we bijvoorbeeld een functie ingebouwd waarbij, als je op vrijdag van 9:00 tot 15:00 beschikbaar bent en een klant als eerste om 11:00 boekt, de aansluitende uren daarna pas beschikbaar worden. Hierdoor worden klanten direct achter elkaar ingepland, zonder gaten in je planning. HOE COOL IS DAT? Nooit meer wachten van 9:00 tot 16:00 omdat iemand nét ook de laatste plek van de dag heeft geboekt!

En dat is nog niet alles! Bij ons kunnen klanten direct via iDEAL (of Bancontact als ze uit België komen) betalen. Zo heb je alles direct goed geregeld en voorkom je een ‘no-show’, want ze hebben immers al betaald. 🙂

Om alles NOG makkelijker voor je te maken, kun je ook een automatische workflow instellen die van alles voor je doet. Denk aan e-mails versturen, deelbetalingen aanmaken of zelfs KANBAN-borden verplaatsen. Yep! Hallo overzicht en controle! Bye bye chaos!

Word jij hier ook zo blij van? Kom erbij! 🙂

Honderden tevreden fotografen (en inmiddels ook veel andere ondernemers die hebben ontdekt dat dit systeem universeel werkt) gingen je al voor. Zij profiteren niet alleen van een online boekingssysteem, maar van een complete CRM om al hun klanten perfect te organiseren. Wij richten ons op fotografen, maar zal ik je een geheim verklappen?

Wij van Studio Management runnen onze eigen onderneming volledig met Studio Management! Hierdoor weten we precies hoe alle ondernemers met (terugkerende) klanten hier enorm veel voordeel uit kunnen halen. 🙂

Wil jij het zelf ook proberen?

KLIK HIER voor onze 30 dagen gratis trial

auteur avatar
Brenda Olie
Brenda is een newbornfotograaf die al sinds 2014 honderden fotografen in Nederland en België worshops newbornfotografie heeft gegeven.
Studio management

Eindelijk een CRM software systeem die je leven makkelijker maakt als fotograaf. Regel alles professioneel voor je klanten en hou alles overzichtelijk geordend. Snel en effectief.

Vertrouwd door honderden professionele fotografen 🤩

Lees meer

Ontvang blog updates met tips voor jouw fotografie onderneming in jouw inbox