Georganiseerd mail inbox
Belangrijkste onderdeel van jouw onderneming is de communicatie. De hoeveelheid mailtjes die je verstuurd en ontvangt tussen jou en je klanten zullen in de loop van tijd enorm zijn. Het is dus voor op lange termijn belangrijk dat jouw mailbox goed is georganiseerd. Onderstaande enkele tips hoe je dit kunt bereiken!
Inbox zero
Een goed opgeruimde mailbox is uiteraard de manier om rust en georganiseerd te zijn. Direct nadat je dat mailtje heb beantwoord kan je het gerust archiveren. Het is vanaf nu aan de andere kant om jouw mailtje op te volgen en te beantwoorden.
Mailtjes taggen voor betere organisatie
Er zijn diverse mogelijkheden om je mailtjes te organiseren. Verschillende tags of folders aanmaken is daarbij een handige mogelijkheid. Zo kan je belangrijke mailtjes in een “Belangrijk” folder stoppen of als tag meegeven.
Mailtjes die terug te vinden zijn bij bepaalde contacten
De mogelijkheid die je alleen met een CRM kunt hebben is het volledige organiseren van jouw mailtjes per klant/contact. Omdat een CRM systeem al jouw contacten in heeft staan is het dan ook niets meer dan logisch dat de mailtjes die verzonden zijn of binnengekomen zijn bij desbetreffende contact/klant zit. Deze mogelijkheid heeft Studio Management van basis af voor je geregeld! De verzonden mailtjes en inkomende mailtjes worden netjes bij de bijbehorende contact/klant gezet. Hiermee zal je na enkele maanden/jaren er echt profijt van hebben! Je kan zo per klant terugkijken met wat je ook alweer heb afgesproken.
Heb aparte mailaccounts voor prive en werk
Een aparte mailadres die je uitsluitend kunt gebruiken voor je contacten/klanten in je CRM kan heel erg nuttig zijn. Hiermee zorg je ervoor dat er duidelijke scheiding zit tussen de nieuwsbrieven waarvoor je ingeschreven bent en de echte mailtjes die je ontvangt van je klanten. Zo blijft jouw mailbox geordend!
Het gebruik van een Nederlands CRM zoals Studio Management geeft je veel voordelen kwa organiseren van je mailtjes. Ben je benieuwd en wil je het kosteloos uitproberen? Schrijf je hier in voor de 30 dagen proefperiode!